Z gospodarską wizytą na Towarowej/Dworcowej i kilka ważnych pytań.

Poniżej garść dzisiejszych fotek z godziny 11ej mniej więcej. Jak bardzo wykonawcy się starają widać na zdjęciach. Nie chcę już narzekać, pozostaje mi bezradnie patrzeć na to wszystko. Mimo, że jestem człowiekiem obdarzonym dużą wyobraźnią nie widzę możliwości by w tym tempie, tak pracując można było zbudować gotowe linie tramwajowe w Olsztynie w ciągu nawet 5 lat. Oczywiście pozostaje tylko mamić się, że zaraz przyśpieszą, że zaraz zaroi się od budowlańców wzdłuż olsztyńskich ulic. Jednak mijają miesiące i nic takiego się nie dzieje. Kolejne terminy, harmonogramy i zapowiedzi okazują się nic nie warte.

Koniec budowy na Płoskiego ma nastąpić do końca tego miesiąca?? Jakiego rodzaju koniec? Przecież już wiadomo, że w tym roku ani kawałka słupa trakcyjnego, podkładu czy szyny nie zobaczymy. Że odblokują jeden pas jezdni? Stawiam, że nawet ta robota na ćwierć gwizdka na Płoskiego potrwa jeszcze do połowy wakacji co najmniej.

Wyjątkowo zdjęcia poniżej pozostawiam bez komentarza. Czytelnicy mogą sami zobaczyć jak „ostro” wykonawca daje czadu na budowie w dzień powszedni w połowie dnia, sami mogą policzyć ilu pracuje tam ludzi i ile sprzętu.

 

 

 

 

 

 

A te ważne pytania? Z najnowszych doniesień wciąż nie jest wiadome jak będzie dokładnie zlokalizowany ostatni przystanek w pobliżu Wysokiej Bramy. Kolejna sprawa to przebieg tras wzdłuż ulicy Sikorskiego. Czy naprawdę tory mają zostać położone po zewnętrznych stronach jezdni, tak jak widać to na jednym z filmików na youtube? Oznacza to przecież konieczność wycięcia czy przesadzenia dziesiątek (młodych bo młodych) ale drzew, dewastację ścieżek rowerowych i chodników, likwidację jednego z parkingów osiedlowych.

Czy ktoś ma blade pojęcie dlaczego na Sikorskiego tramwaje nie pojadą szerokim pasem zieleni między jezdniami? A może jestem źle poinformowany? Przecież na wielu odcinkach nie ma na tory zwyczajnie miejsca, np. obok Reala na wysokości parku linowego. Postaram się odnaleźć odpowiedzi na te pytania. O ile już wiadomo dlaczego zajezdnia dla tramwajów będzie przy Towarowej to lokalizacji dla torów po bokach na Sikorskiego nie pojmuję ni w ząb.

W LINKU , który podsunął mi jeden z komentatorów nie ma o tym ani słowa. Z pewnością najtrudniej będzie zorganizować ruch na ulicach Kościuszki i Sikorskiego podczas budowy. Fajnie by było wiedzieć zawczasu jak to ma wyglądać. Z Obiegową ruszą w połowie czerwca? Nie wierzę. Termin był już przekładany chyba z 5 razy, albo więcej więc wiara, że tym razem będzie inaczej jest dość wątła. Wszelako nie zgasła do końca i blog wciąż żyje :).

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone *.